آشنایی با انواع دستبند و انتخاب دستبند با توجه به فرم دست

آشنایی با انواع دستبند و انتخاب دستبند با توجه به فرم دست

آشنایی با انواع دستبند و انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست

تنوع و فراوانی دستبند طلا مختلف باعث سردرگمی خریداران می‌شود. هنگام خرید این نوع زیورآلات سوالات مختلفی ذهن خریدار را مشغول می‌کند. "آیا این دستبند برای دست من مناسب است؟"، "این دستبند را با چه اکسسوری دیگری می‌توانم ست کنم؟"، "طرح‌های بزرگ را انتخاب کنم یا ظریف بهتر است؟" مثال‌هایی از این سوالات هستند. برای پاسخ دادن این سوالات ابتدا باید با معیارهای مختلف انتخاب دستبند آشنا شوید. انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب این زیورآلات است. پس از آشنایی با این معیار فرم دست خود را تشخیص دهید تا دستبند مناسب به آن را پیدا کنید.

معیارهای مختلف انتخاب دستبند مناسب

دستبندها نیز مانند اکسسوری‌های دیگر معیارهای مختلفی برای انتخاب دارند. انتخاب صحیح این اکسسوری در استایل شما موثر است. بنابراین برای داشتن استایلی شیک و متناسب با عوامل دیگر، باید در انتخاب نوع دستبند خود دقت کنید.

دلیل محبوبیت این زیورآلات، استفاده آسان و امکان تعویض آن است. از معیارهای انتخاب دستبند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به زمان و مناسبتی که می‌خواهید در آن از دستبند استفاده نمایید.
  • به رنگ پوست خود دقت کنید.
  • انتخابی متناسب با اکسسوری‌های دیگر خود داشته باشید.
  • می‌توانید پوشش خود را با آن ست کنید.
  • توجه به فرم و اندازه دست نیز ضروری است.

پس از آشنایی با معیارهای مختلف، توصیه می‌شود درباره انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست اطلاعات کافی به دست آورید.

فرم و سایز دست

یکی از ادعاهای غلط که میان مردم رواج پیدا کرده ، نسبت دادن اندازه کل بدن به فرم دست است. به عنوان مثال با خود تصور می‌کنند که یک فرد دارای اضافه وزن، حتماً فرم دست بزرگی دارد و افراد با وزن مناسب یا کم، مچ دست ظریفی دارند. فرم و اندازه دست یک فرد، ارتباط با وزن او نداشته چون استخوان‌های به کار رفته در مچ در تعیین فرم دست موثر هستند. از انواع فرم دست می‌توان به مچ دست توپر، ظریف و لاغر اشاره کرد. در انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست باید به اندازه دستبند و میزان پوشانندگی آن توجه شود.

افرادی که دارای مچ توپر و تپل هستند؛ می‌توانند از دستبندهای متوسط و درشت استفاده کنند. زیرا دستبندهای بزرگ بر روی مچ دست تپل، باعث لاغرتر دیده شدن آن می‌شود و جلوه زیبایی به دست می‌بخشد؛ بنابراین استفاده از دستبندهای ظریف برای این فرم دست توصیه نمی‌شود.

برای مچ دستهای لاغر می‌توان از دستبندهای ظریف و نازک استفاده کرد. در صورت انتخاب صحیح، این دستبندها جلوه فوق العاده به دستهای ظریف می‌دهد. و اما آخرین فرم دست، مچ دستهای متوسط هستند که بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از تمامی مدل‌های موجود دستبند استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع مختلف دستبند با توجه فرم‌های مختلف دست پرداخته‌ایم.

دستبند مناسب دست‌های لاغر و چاق

اکنون که با انواع فرم دست آشنا شدید وقت آن است که با مثال‌هایی از دستبندهای مناسب با توجه به فرم‌های مختلف آشنا شوید. دستبند کاف، النگویی، چرمی، مرواریدی و افسون مثال‌هایی از دستبندهای انتخاب شده با توجه به فرم دست هستند. البته به خاطر داشته باشید که تنوع دستبندهای موجود در بازار بسیار بالا بوده و نمی‌توان همه آن‌ها را بررسی کرد.

مدل دستبند کاف cuff

یکی از مدل‌های دستبند مناسب برای مچ‌های بزرگ، دستبند کاف است. از ویژگی‌های این دستبند می‌توان به نداشتن قفل و سایزبندی سفارشی اشاره کرد. دستبندهای کاف در انداه و پهنای مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال دستبند کاف با ضخامت 6 سانتی متری مناسب مچ‌های ظریف نیست. همچنین نمونه‌های ظریف آن مناسب مچ‌های بزرگ نیستند. بنابراین باید در انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست دقت بیشتری بگذارید.

Bonita Collection

دستنبد النگویی Bangel

این نوع دستنبد دارای شکل دایره، ای و ساده بوده که در اندازهای مختلف در بازار عرضه می‌شود. در طراحی و تولید این دستبندها، فلزات مختلفی به کار رفته است که با ارزش ترین آن طلا است. دستنبدهای النگویی با پهنای زیاد خود انتخابی مناسب برای دستهای توپر و تپل هستند. اما به خاطر داشته باشید که علاوه بر فرم دست عوامل دیگری نیز در انتخاب دستبند مناسب نقش دارند.

دستبندهای چرمی

دستبندهای چرمی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود برای آقایان و بانوان است. این دستبندها در طرح‌ها و اندازهای مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام برای یک فرم دست مناسب است. اگر مچ دست شما استخوان‌بندی درشتی دارد و قصد دارید دستبند چرمی تهیه کنید؛ مدل طلاکوب شده با پهنای بالا یک انتخاب مناسب برای شما است.

دستبندهای مرواریدی

مرواریدها یکی از قدیمی‌ترین و کمیاب‌ترین سنگ‌های ارزشمند در حوزه ساخت زیورآلات هستند. در ساخت و طراحی انواع زیورآلات از نمونه‌های مصنوعی و طبیعی این سنگ ارزشمند استفاده می‌کنند. محبوبیت مروارید باعث شده است که با انواع دیگر دستبندها ترکیب شود و مدلی جدید به وجود آورند. تک پوش های مرواریدی انتخابی مناسب برای فرم دست توپر هستند و مچ دست را ظریف‌تر نشان می‌دهند.

برای دستهای ظریف نیز می‌توان از مدل ترکیبی کاف و مروارید استفاده کرد. با رعایت اصول ذکر شده  می‌توانید در انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست خود، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید و به استایل خود جانی دوباره ببخشید. همچنین می‌توانید دستبند مرواریدی را با گوشواره یا گردنبند آن نیز ست کنید.

نحوه اندازه گیری اندازه مچ دست

پس از آشنایی با انواع فرم دست و دستبندهای مناسب آنها، نوبت آن است که مچ دست خود را اندازه گیری کنید و از سایز دست خود آگاه شوید. برخلاف اندازه گیری انگشتر، مشخص کردن سایز مچ دست، کاری آسان و راحت است. برای این کار تنها کافی است یک متر یا خط کش و پارچهای منطعف بردارید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  •  پارچه را بر دور مچ خود قرار دهید و اندازه دقیق آن را علامت بزنید.
  •  پارچه را بر روی یک خط کش قرار دهید و اندازه به دست آمده را به سانتی متر یادداشت کنید.
  •  سپس با استفاده از جدول سایزبندی، سایز مچ خود را بیابید.

پس از به دست آوردن سایز مچ دست خود می‌توانید با انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست، زیباترین دستبند برای دست خود را بیابید.

دست خود را بشناسید و متناسب با آن انتخاب کنید

همان طور که مطالعه کردید؛ شناخت فرم و اندازه دست در انتخاب دستبند مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. برای داشتن استایلی زیبا و هماهنگ باید بتوانید اکسسوری‌های خود را با توجه به بدن و لباس خود ست کنید. در رابطه با انواع فرم دست و نحوه به دست آوردن سایز مچ دست اطلاعات کافی را به دست آوردید. حال وقت آن است که با به کار گرفتن اطلاعات موجود و سلیقه خود به انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست بپردازید.

جهت خرید انواع دستبند طلا سفید، دستبند طلا و چرم و بنگل طلا کلیک کنید .

نظر خود را بیان کنید