اهمیت و کاربرد جعبه جواهر

اهمیت و کاربرد جعبه جواهر

اهمیت و کاربرد جعبه جواهر

اهمیت و کاربرد جعبه جواهر ،طلا و جواهرات همیشه مورد توجه بشر بوده است و استفاده از آن نیز به دلیل آراستگی و زیباتر شدن برای همه افراد مهم می‎‌باشد. در کنار استفاده از این اکسسوری شیک و جذاب، نگهداری از طلا نیز بسیار حائز اهمیت است. یکی از راه‌های نگهداری انواع مختلف زیورآلات طلا مانند انگشتر، دستبند، گردنبند و غیره استفاده از جعبه جواهرات می‌باشد. این جعبه وسیله‌ای کاربردی و مفید برای محافظت از طلا و جواهرات قیمتی می‌باشد. همچنین جعبه‌های جواهر برای نگهداری زیورآلات دیگری مانند: ساعت، عینک، گل‌سینه و دیگر اکسسوری‌ها نیز کاربرد دارد.این نوع جعبه‌ها را می‌توانید به عنوان هدیه‌ای ارزشمند برای مناسبت‌های مختلف به عزیزان خود تقدیم کنید

اهمیت نگهداری از طلا و جواهرات

از جمله دلایل کدر شدن انواع طلا و جواهرات این است که در ساخت آن‌ها از فلزاتی چون نیکل، نقره و مس استفاده میکنند‌ اگر چه فلز طلا در مقابل اکسیژن هوا از خود واکنش نشان نمی‌دهد اما سایر فلزات نام برده دچار واکنش شیمیایی شده و همین امر سبب کدر شدن طلا می‌شود. به همین دلیل هر چه عیار طلا بالاتر باشد میزان کدر شدن آن نیز کمتر است. همانطور که بیان کردیم بسیاری از افراد از انوع طلا و جواهرات به صورت دائم و روزانه استفاده می‌کنند. در حقیقت این زیورآلات در اثر استفاده طولانی مدت و یا با گذشت زمان زیبایی و درخشش خود را از دست داده و یا ممکن است بر روی آن‌ها خط و خش ایجاد شود.

اهمیت جعبه جواهر 

جعبه‌ی جواهرات چیست؟ همان طور که از نامش مشخص است وسیله‌ای است که می‌توان انواع مختلف زیورآلات طلا، نقره، تیتانیوم و… را درون آن قرار داد. با خرید جعبه‌ی جواهرات می‌توان تمامی زیورآلات خود را با خیال راحت در یکجا جمع کرد. طراحی این جعبه به نحوی است که گردنبند، گوشواره و انگشتر مکان مشخصی دارند و بدون هیچ‌گونه گره خوردگی درون آن جای می‌گیرند.

در زمان انتخاب انواع جعبه‌ی جواهرات باید حواستان باشد که جعبه در برابر حوادث طبیعی مقاومت بالایی داشته باشد و هم‌چنین قفل آن هم به نحوی باشد که به راحتی باز نشود‌. علاوه بر آن جنس جعبه‌ی جواهرات اگر حالت چوبی دارد، باید رطوبت را به خود جذب نکند و دچار پوسیدگی نشود.

آن‌ها را به صورت حرفه‌ای جلا دهید

تمیز کردن یکی از راه‌های حفظ درخشش زیور آلات طلا و جواهرات است اما هیچ راه تمیز کردنی با پولیش‌های حرفه‌ای قابل مقایسه نیست. حداقل سالی یک بار باید به گالری که طلای  خود را از آن خریداری کرده‌اید مراجعه کنید و با جلا دادن آنها طول عمر طلاهای خود را افزایش دهید.

طلاهای خود را در کجا نگهداری کنیم؟

وقتی صحبت از نگهداری طلا به صورت اصولی می‌شود یکی از مهم‌ترین موارد جایی است که آنها را نگه می‌داریم. ما در اینجا به نکات مهمی که درباره جای نگهداری طلا باید رعایت شود پرداخته‌ایم. طلا باید در جایی نگهداری شود که ایمن باشد علاوه بر خطر دزدی، گاهی نیز ممکن است کودکان طلا را برداشته و به آنها آسیب بزنند. به همین سبب نگهداری طلا و جواهرات در یک جای امن و ایمن بسیار مهم است. به راحتی در دسترس شما باشد  از آنجایی که شما برای مهمانی‌ها، قرارها و حتی یک بیرون رفتن ساده ممکن است به طلاهای خود نیاز داشته باشید، نگهداری آنها در مکانی که به راحتی در دسترس باشند نیز بسیار ضروری است.خنک و خشک باشد قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت می‌تواند به فلزات و سنگ‌های گرانبها آسیب برساند و از این رو باید طلا و جواهرات خود را در جایی خشک و خنک نگهداری نمایید. هر روشی که برای نگهداری از طلا و سنگ های قیمتی خود انتخاب می‌کنید، باید اطمینان حاصل نمایید که در برابر آسیب‌های مکانیکی و کدر شدن محافظت می‌شوند. در اینجا چند روش و چند مکان اصولی و خوب برای نگهداری طلا آورده شده است:

در یک کشوی کم عمق: در یک کشو می‌توانید از آنها را با استفاده از یک تقسیم‌کننده کشو به طور منظم نگهداری کنید یا به سادگی از چندین ظرف برای جدا کردن قطعات مختلف استفاده کنید. در جعبه جواهرات: در مورد جعبه‌های جواهرات طیف وسیعی از گزینه‌ها وجود دارد و مزیت آنها این است که این جعبه‌ها منحصراً برای نگهداری جواهر و طلا زیبا ساخته شده‌اند. آن‌ها معمولاً دارای یک آستر نرم و محفظه‌هایی هستند که مخصوص موارد مختلف است

بنابراین استفاده از جعبه جواهر میتواند کمک بسیار زیادی در حفاظت از طلا و سنگ های قیمتی شما بکند و همچنین جلوگیری میکند از گم شدن آنها   و همچنین هدیه مناسبی برای عزیزان شما میباشد 

شما میتوانید جعبه جواهر را در گالری یاسمین گلد تهیه کنید و به راحتی از طلا و سنگ های قیمتی خود محافظت کنید 

نظر خود را بیان کنید