راهنمای خرید گردنبند چوکر

راهنمای خرید گردنبند چوکر

در صنعت مد و پوشاک همواره انواع مختلف زیورآلات وجود داشته است که در دوره‌های مختلف تاریخی به اکسسوری ترند تبدیل شده و پس از مدتی از تب و تاب آن افتاده است و سپس دوباره پرطرفدار شده‌اند. چوکر یکی از انواع این زیورآلات است که در دهه 90 میلادی بسیار پرطرفدار بوده و پس از گذشت زمان، باز هم در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و ترند شده است. این نوع گردنبند‌ها به واسطه شکل خاصی که دارند، مورد استقبال بانوان قرار گرفته‌اند. در ادامه می‌خواهیم در مورد چوکر و أنواع آن صحبت کنیم.

گردنبند چوکر چیست؟

گردنبند چوکر یک گردنبند زیبا و ساده است که به گردن می‌چسبد. گردنبند چوکر یکی از بهترین نوع اکسسوری برای جلوه دادن و زیبا‌تر کردن گردن‌های بلند و کشیده است. گردنبند چوکر در حال حاضر در فرش قرمزها و مراسم‌های مهم و رسمی تا دورهمی‌های دوستانه استفاده می‌شود و شما محدودیتی برای امکان استفاده از آن ندارید. همینطور شما می‌توانید گردنبند چوکر را آزادنه با هر لباسی ست کنید.

تاریخچه چوکر

در دوره‌های مختلف نمونه‌های متنوعی از چوکرها وجود داشت اما به طور کلی همه آن‌ها شکل ابتدایی خود (چسبیده به گردن) را حفظ کرده ولی در هر زمان معنا و مفهومی متفاوت داشتند.

بر اساس مستندات تاریخی گفته شده که چوکرها برای اولین بار در سال 1798 و در کشور فرانسه پدیدار شدند. در آن زمان بسیاری از زنان با بستن روبانی قرمز به دور گردن اعتراض خود را نسبت به حکومت نشان می‌دادند.

همچنین در نقاشی‌های سال 1536 و آثار به جا مانده از آن زمان تصاویری از زنانی که طوق مرواریدی به گردن دارند کشیده شده است. در حقیقت می‌توان گفت در سال‌های قبل از انقلاب فرانسه نیز این زیورآلات وجود داشته است. با توجه به مستندات ارائه شده در موزه جواهرات، پیشینه چوکرها به دو هزار و پانصد سال پیش و زمان سومری‌ها باز می‌گردد.

همچنین در سال‌های 1865-1860 میلادی نیز نقاشی‌های بسیاری طراحی شده است که در آن زنان چوکرهایی بر گردن داشتند. این زیورآلات در این دوره از تاریخ توسط اشراف‌زادگان و خانواده‌های سلطنتی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. تصاویر زیادی از ملکه ویکتوریا وجود دارد که نمونه‌های مختلف طوق را بر گردن دارد.

ست کردن چوکر

درست است که استفاده از گردنبند چوکر، از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کند، اما بهتر است چند نکته را در استفاده از این گردنبند محبوب، رعایت کنیم.

1-  گوشواره کوچک

یکی از مهم‌ترین نکات برای بیشتر به چشم آمدن گردنبند چوکر، استفاده از گوشواره‌های کوچک در کنار أن است. گردنبند چوکر به گردن شما چسبیده است و احتمال برخورد گوشواره‌های بزرگ با گردنبند شما وجود دارد که صحنه خوبی را ایجاد نمی‌کند. به همین علت بهتر است از کوچک‌ترین گوشواره‌ها استفاده کنید.

استفاده از گوشواره‌های بزرگ، جلوه و نمای چوکر را کم می‌کند و باعث نمایش بد فرم صورت شما می‌شود.

2-  انتخاب لباس مناسب

انتخاب لباس مناسب نیز یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از چوکر است. برای پوشیدن چوکر، بهتر است لباس‌هایی با یقه گرد استفاده کنید.

3-  استفاده لایه لایه

برای چوکر‌های باریک بهتر است از این روش استفاده کنید. می‌توانید از چند چوکر باریک با هم به طوور همزمان استفاده کنید. همچنین تنوع در طرح و رنگ این چوکرها می‌تواند یکی از روش‌های مناسب استفاده از چوکر باشد.

انواع گردنبند چوکر

چوکرها در طول تاریخ با انواع و شکل‌های مختلف ساخته و استفاده می‌شدند، از زنجیرهای ساده و یا مخمل گرفته تا ترکیب آن‌ها با فلزات مختلف.

چوکر روبان

روبان در اصلی تداعی کننده اولیت نوع چوکر در دهه 90 میلادی است  این اکسسوری ظریف و زنانه یادآور بالرین‌های  دهه 90 میلادی است که از روبان به عنوان گردنبند استفاده می‌کردنند و این مدل را ترند کردند. از مزیت‌های این چوکر این است که شما می توانید آن را در خانه و با هزینه کم درست کنید.

چوکر پهن

در بعضی موارد بهتر است از گردنبند‌های بزرگ استفاده کنیم. افرادی هستند که از زیور آلات بزرگ لذت می‌برند. چوکر پهن که از جنس مخمل هستند بهترین انتخاب برای این افراد  است و بزرگی این زیور توجه های زیادی را به خود جلب می‌کند.

چوکرهای کریستال

استفاده از کریستال و الماس در کنار سایر جواهرات به گردنبند چوکر ظاهری مجلل‌تر می‌دهد و این موضوع باعث بیشتر شدن محبوبیت گردنبند چوکر در دنیا شد.

 چوکر‌ها‌ی چند زنجیری

مزیت این چوکر‌ها این است که برای داشتن چند زنجیر توی گردن، نیازی به تهیه چند عدد گردنبند با طرح‌های متفاوت بخرید و دونه دونه بندازین و مرتبشون کنین و می‌تونین یه دونه چوکر چند زنجیره رو سریع و راحت استفاده کنین.

چوکر باندانا

اگه به تازگی شروع به استفاده از چوکر کرده‌اید، حتما تا به حال از چوکر‌های زنجیری ساده یا چوکر مخملی مشکی استفاده کرده‌اید. حالا به شما پیشنهاد می‌دهیم که از چوکر باندانا نیز استفاده کنید. ترکیب باندانا با فلز باعث جلوه بیشتر این نوع گردنبند چوکر می‌شود.

حرف آخر

تا این قسمت از مقاله بیان کردیم که گردنبند چوکر چیست؟ تاریخچه چوکر و انواع مختلف آن را بیان کردیم. اگر شما نیز قصد خرید این اکسسوری خاص را دارید می‌توانید همین حالا انواع مدل‌های چوکر یاسمین گلد را مشاهده کنید.

 

 

نظر خود را بیان کنید