راهنمای کامل برای خرید انواع اکسسوری طلا

راهنمای کامل برای خرید انواع اکسسوری طلا

راهنمای کامل برای خرید انواع اکسسوری طلا

خرید انواع اکسسوری طلا نسبت به دیگر مدل‌های مختلف از انواع زیورآلات هیچگاه کمرنگ نشده است؛ در واقع این فلز ارزشمند از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و در انواع مدل‌ها و طرح‌های مختلف طراحی و عرضه می‌شود. ضمن این که تنوع بالای نمونه‌های مختلف از فلز طلا باعث شده تا افراد برای دچار سردرگمی شوند و نتوانند تشخیص دهند که کدام نوع طلا اصل و عاری از ناخالصی است.

برای خرید هر کالایی نکات طلایی در زمان خرید وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهترین آن کالا را خریداری نمایید. این قاعده در مورد خرید اکسسوری طلا نیز صادق است و با رعایت و توجه به برخی نکات خرید می‌توانید بهترین نوع این اکسسوری را تهیه کنید. ما نیز در این مطلب راهنمای کاملی برای خرید انواع اکسسوری طلا در اختیار شما قرار داده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

نکات طلایی برای خریداری انواع طلا و زیورآلات

همانگونه که بیان کردیم هر کالا و وسیله‌ای پیش از خرید نیازمند بررسی و مقایسه است تا بتوان بر اساس نتایج به دست آمده بهترین خرید را داشت. به همین علت در زمان خرید انواع اکسسوری طلا نیز نکات کلیدی وجود دارد که توجه به آنها از ضروریات به شمار می‌آید. این نکات به شرح زیر هستند:

خلوص طلا را بررسی کنید!

همانطور که می‌دانید عیار طلا را بر اساس خلوص آن تعیین می‌کنند. این بدان معناست که در هر عیار طلا 4.2 درصد طلای خالص وجود دارد. مثلا طلای 24 عیار 99.9 درصد خالصی و طلای 22 عیار 92 درصد خالصی را شامل می‌شود. همچنین در طلا‌های 14 عیار 58.33 و در طلای 18 عیار 75 درصد خالصی موجود است.

بنابراین اگر قصد خرید اکسسوری طلا را دارید باید بدانید که برای ساخت و تولید آنها از طلای 24 عیار استفاده نمی‌شود زیرا این عیار برای ساخت اکسسوری گزینه مناسبی نیست؛ به همین علت جواهرسازان برای ساخت انواع اکسسوری‌های طلا عیار 22، 18 و 14 عیار را به کار می‌برند. در نتیجه باید در زمان خرید به خلوص طلای مورد نظر توجه داشته باشید چرا که ممکن است برخی فروشندگان طلا‌هایی با عیار پایین را با قیمت بالاتری به شما ارائه دهند.

انتخاب طلا بر اساس رنگ پوست

یکی از نکاتی که برای خرید انواع اکسسوری باید به آن توجه کنید، رنگ پوست است. برای مثال انواع اکسسوری‌های طلا نظیر: دستبند طلا، گردنبند طلا، گوشواره طلا و.... در رنگ‌های متنوعی طراحی می‌شوند که متداول‌ترین این رنگ‌ها طلای سفید و زرد است. اما اگر هم جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید چگونه یک اکسسوری را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید اولین قدم این است که بتوانید ته رنگ پوستتان را به خوبی تشخیص دهید.

در واقع ته رنگ پوست هر فردی یکی از تناژهای سرد، گرم و خنثی است که برای تشخیص آن می‌توانید به مچ دست خود توجه کنید. بدین معنی که اگر رگ‌های مچ دستتان مایل به آبی یا بنفش بود ته رنگ پوست سرد بوده و اگر رگ‌ها سبز آبی باشند، ته رنگ پوست خنثی است؛ در غیر این صورت اگر رگ‌هایی به رنگ سبز یا زیتونی دارید، ته رنگ پوست شما گرم تلقی خواهد شد.

انتخاب رنگ مناسب اکسسوری طلا

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بسیاری از افراد در زمان خرید اکسسوری طلا نسبت به آن بی‌تفاوت هستند، توجه به رنگ مناسب اکسسوری‌هاست. اگر شما مرحله قبل را به خوبی طی کرده باشید و توانسته باشید ته رنگ پوست خود را به راحتی تشخیص دهید، راحت‌تر می‌توانید رنگ مناسب اکسسوری را نیز انتخاب کنید.

در این خصوص باید گفت افرادی که ته رنگ پوست سرد دارند، بهتر است به سراغ طلا‌هایی با رنگ روشن یعنی طلای سفید بروند زیرا این رنگ از طلا‌ روی پوست آنها بسیار جذاب و زیبا خواهد بود. در مقابل اکسسوری‌های زرد رنگ برای کسانی که دارای ته رنگ پوست گرم هستند، یک گزینه عالی است و پوست آن‌ها را درخشان‌تر جلوه می‌دهد. در نهایت افرادی با ته رنگ خنثی می‌توانند از هر دو رنگ اکسسوری‌های طلا استفاده کنند.

توجه به استایل خود

از دیگر نکاتی که باید در زمان خرید انواع اکسسوری طلا به آن توجه داشت، نوع استایل خودتان است که باید قبل از خرید این اکسسوری‌ها استایل و پوشش خود را به خوبی بررسی کنید. این بدان معناست که شما باید به نوع و سبک لباس‌های خود دقت نمایید و بدانید که چه نوع سبکی را می‌پسندید تا بتوانید برای انواع سبک‌ها مانند: کلاسیک، اسپرت و.... اکسسوری‌های مناسب را خریداری کنید.

در همین راستا نیز این روز‌ها تولید‌کنندگان برای طراحی و ساخت اکسسوری‌های طلا به استایل افراد توجه ویژه‌ای دارند و برای هر استایل اکسسوری‌های خاصی را طراحی و عرضه می‌کنند. خبر خوب این که با مراجعه دسته‌بندی محصولات یاسمین گلد می‌توانید انواع اکسسوری‌های طلا متناسب با استایل خود را مشاهده کنید.

از ست اکسسوری‌های بزرگ دوری کنید!

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر از ست کامل اکسسوری‌های طلا استفاده کنند، استایل جذاب‌تری خواهند داشت. این تصور زمانی درست به نظر می‌رسد که ست‌های شما دارای طلا‌های ظریفی باشند؛ بنابراین اگر بخواهید از یک ست بسیار بزرگ استفاده کنید استایل شما هیچ زیبایی نخواهد داشت. برای مثال نباید در کنار گردنبند بزرگ، دستبند و گوشواره‌های بسیار بزرگ را نیز استفاده کنید. در نتیجه می‌توان گفت که هنگام خرید اکسسوری‌های طلا به این نکته توجه داشته باشید و از استفاده اکسسوری‌های بسیار بزرگ به صورت همزمان پرهیز کنید.

از اصل بودن اکسسوری طلا مطمئن شوید!

بسیاری از افراد نمی‌توانند طلای اصل را از طلای تقلبی تشخیص دهند و همین امر باعث شده تا فروشندگان زیادی از این موضوع سو استفاده کنند و طلای تقلبی را به جای طلای اصل به آنان بفروشند. حال این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان طلای اصل را تشخیص داد؟ در این خصوص باید بدانید یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید اصل بودن طلا را تشخیص دهید توجه به اعداد و کد‌های درج شده بر روی طلا است. در واقع این کد‌ها اطلاعات کاملی در خصوص طلای مورد نظر را به شما ارائه می‌دهند.

توجه به فرم بدن برای خرید اکسسوری طلا!

بهتر است برای خرید اکسسوری طلا به فرم بدن خود توجه کنید. افرادی با اندام گلابی شکل باید به دنبال خرید اکسسوری‌هایی با ظرافت خاص باشند و استایل کلاسیک را انتخاب نمایند یا مثلا افرادی که دارای انگشت‌های کوتاه و تپل هستند نباید انگشتر‌های بزرگ و حجیم را استفاده کنند. توجه به این نکات باعث می‌شود تا زیبایی اکسسوری مورد نظر شما چند برابر شده و در نهایت نیز تأثیر زیادی بر روی زیبایی استایلتان داشته باشد.

جمع ‌بندی

خرید انواع اکسسوری طلا یکی از خریدهای جذاب به شمار می‌آید که از گذشته تاکنون طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در واقع اکسسوری‌های طلا در انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند، به گونه‌ای که می‌توانند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهند؛ در نتیجه به دلیل این که انواع اکسسوری‌های طلا قیمت و اجرت مختلفی دارند، باید برای خرید آن‌ها به نکات کلیدی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع اکسسوری را تهیه نمایید.

نظر خود را بیان کنید