معرفی 10 رنگ ترند سال 2022

معرفی 10 رنگ ترند سال 2022

رنگ ترند سال 2022

اگر جزو افرادی هستید که تا حدود زیادی به مد، استایل و پوشش اهمیت می‌دهید، حتما به ترکیب رنگ‌ها و هارمونی آن با استایل خود توجه ویژه‌ای دارید. همانطور که می‌دانید رنگ‌ها تاثیر فرآوانی در روحیه، زندگی و فرهنگ دارند و از این رو استفاده از رنگ‌ها از جمله رنگ سال برای علاقه مندان حوزه مد و فشن بسیار حائز اهمیت است. هرساله توسط شرکت آمریکایی پنتون (Pantone) با توجه به رویدادهای مختلف و بحث روانشناسی رنگ، رنگ‌های سال انتخاب می‌شوند. جالب است بدانید ایده انتخاب رنگ سال در سال 2000 ایجاد شد، که مورد استقبال اکثر طراحان معروف جهان قرار گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا با 10 رنگ ترند سال 2022 آشنا شوید.

رنگ Very Peri رنگ ترند سال 2022

علاوه بر 10 رنگ ترند سال 2022 رنگ اصلی با نام Very Peri برای سال 2022 در نظر گرفته شده است. پنتون قبل از شروع هر سال، رنگی را به عنوان بازتابی از اتفاقات، چالش‌ها و تغییراتی که برای آن سال پیش‌بینی می‌شود از بین بیش از 2000 پالت رنگ، انتخاب می‌کند. اما با هدف انتخاب رنگ در سال 2022 برای اولین بار رنگی از پالت انتخاب نشده، بلکه رنگ جدید ابداع و به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شده است.

Very Peri

 

Very Peri به عنوان نمادی از ثبات، وفاداری و پایداری در دوران پاندمی کرونا شناخته می‌شود. رنگ آبی با ته رنگ بنفش مایل به قرمز که انرژی، هیجان و راه‌حل‌های خلاقانه در هنگام وقوع چالش‌های پیرامون است. ترکیب این دو رنگ جذاب را می‌توانید در مد، فشن، طراحی محصول و سایت، دکوراسیون داخلی و... به کار ببرید.

ویژگی‌های رنگ Very Peri

  • رنگی با رگه‌های آبی و بنفش در هم آمیخته‌ شده است.

  • نشان از آینده‌ای روشن و امیدبخش بعد از دوران سخت کرونا می‌دهد.

  • رنگی که برای شادی و پویایی خلق شده است.

    بنگل گی یاسمین گلد

رنگ‌های ترند

شرکت پنتون علاوه بر انتخاب رنگ Very Peri به عنوان رنگ سال 2022، پالتی را همراه با آن در اختیار عموم قرار داده تا استفاده از رنگ اصلی و ست کردن آن در هر زمینه‌ای راحت‌تر باشد و جلوه‌ درخشان‌تری به خود بگیرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1. رنگ Cascade

این رنگ جزو طیف رنگی سبز به شمار می‌آید. ترکیبی متعادل از رنگ‌های سبز و آبی است و احساس خنکی، آرامش بخش و تازه‌ای را می‌بخشد و تاثیر بسزایی در احساسات و روحیات فرد دارد. از این رنگ به عنوان تداعی کننده آبشاری پاک و خنک نیز یاد می‌شود.

2. رنگ Coral Rose

رنگ رز مرجانی که ترکیبی از رنگ‌های نارنجی و مرجانی است، نشان دهنده هیجان و شادی می‌باشد و همچنین روحیه فرد را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. رز مرجانی با تم خاصی که دارد انرژی بسیاری از خود ساتع می‌کند.

3. رنگ Super Sonic

رنگ کهربایی از جمله 10 رنگ ترند سال 2022 است که در فصل بهار و تابستان می‌توانید با استفاده از آن زیبایی و خنکی دلنشینی به استایل خود ببخشید. رنگی بسیار زیبا و نماد قدرت، که از رنگ‌های مختلف آبی تشکیل شده است.

4. رنگ Popcorn

از رنگ‌های بسیار جالبی که شرکت پنتون معرفی کرده، رنگ زرد روشن و شاد پاپ کورن است. افراد علاقه‌مند به این تناژ از رنگ، می‌توانند از رنگ پاپ کورن استفاده نمایند. همچنین از این رنگ به علت داشتن گرمای خاص در طراحی داخلی خانه نیز استفاده می‌گردد.

5. رنگ Potpourri

یکی دیگر از 10 رنگ ترند سال 2020، صورتی پاستلی سبک است که بسیار مورد توجه و محبوبیت دختران قرار دارد. از این رنگ می‌توان برای رنگ دیوار‌ها، لباس یا مانتو نیز استفاده نمود.

6. رنگ Bubblegum

رنگ صورتی آدامسی، نماد شادی و مثبت اندیشی می‌باشد. این رنگ مناسب افرادی است که نشاط و هیجان را به زندگی خود می‌آورد و از رنگ‌های بسیار شاد استفاده می‌کنند.

7. رنگ Sudan Brown

از رنگ‌های دیگری که بسیار طبیعی و مناسب ست کردن لبا‌سهای مختلف با یکدیگر است، رنگ قهوه‌ای سودانی نام دارد. حالت خنثی آن موجب ایجاد هارمونی خاصی با دیگر رنگ‌ها می‌شود.

8. رنگ Fragile Sprout

از جمله رنگ‌های چشمگیر و تیزی است که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. استفاده از این رنگ درخشندگی خاصی را به همراه دارد.

9. رنگ Orchid Bloom

از دیگر رنگ‌های معرفی شده توسط شرکت پنتون در سال 2020، رنگ شکوفه ارکیده است. این رنگ علاوه بر زیبایی و نماد عشق تاثیر زیادی بر روی روحیه و احساسات فرد دارد. رنگ شکوفه ارکیده جمله رنگ‌های محبوب و پرطرفدار در تمام سنین به شمار می‌آید.

10. رنگ Coffee Quartz

آخرین رنگ از 10 رنگ ترند سال 2022، رنگ کوارتز قهوه است. این رنگ به علت زیبایی و داشتن تناژی مناسب، جزو رنگ‌های کاربردی و ترند سال 2022 به شمار می‌آید. از این رنگ در رنگ‌آمیزی دیوار به دلیل آنکه تداعی کننده سایه‌های درخشان است، استفاده می‌‌گردد.

رنگ سال، رنگی پر از نشاط و انرژی!

استفاده از رنگ‌ها در زندگی روزمره تاثیر بسزایی در روحیات و احساسات فرد دارد. شرکت پنتون نیز هر ساله رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند تا افراد بتوانند توجه افراد زیادی را به محصولات خود جلب کنند و در فصول مختلف الهام بخش باشند. 10 رنگ ترند سال 2022 شامل رنگ‌هایی سرشار از انرژی نشاط و باقدرت است که در هر زمینه‌ای می‌توان از آن‌ها به زیبایی استفاده نمود. بطور کلی استفاده از رنگ ها در زندگی روزمره تاثیر مستقیم و بسزایی بر روی روحیه و انرژی افراد دارد.

نظر خود را بیان کنید