نکات انتخاب دستبند طلا

نکات انتخاب دستبند طلا

نکات انتخاب دستبند طلا

سبک استایل و ست کردن آن با اکسسوری های مختلف از جمله مسائلی است که امروزه در دنیای مد و فشن توجه بسیاری به آن می شودغ از جمله مهم ترین اکسسوری هایی که برای این منظور استفاده می گردد دستبند می باشد.

دستبندها جلوه و زیبایی فوق العاده ای به استایل و دست بخشیده و به همین علت نیز محبوبیت بسیاری دارند. در حال حاضر دستبند ها جزو اکسسوری هایی هستند که هم آقایان و هم خانوم ها می توانند از آن استفاده کنند.

انتخاب دستبند

در ساخت این اکسسوری تنوع بسیاری وجود داشته و همین مسئله نیز معمولا باعث گمراهی افراد در استفاده از آنها می گردد. از همین رو امروز در این مطلب سعی داریم همه چیز درباره انتخاب دستبند و ست کردن آن با استایل صحبت کرده و یکی از بهترین سازندگان این اکسسوری زیبا را به شما معرفی کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید!

آشنایی با تاریخچه استفاده از دستبند


قبل از آنکه با همه چیز درباره انتخاب دستبند و چگونگی استفاده از آن در استایل های مختلف آشنا شوید بهتر است کمی در مورد تاریخچه این اکسسوری اطلاعات کسب کنید.

شاید برای شما غیر قابل باور باشد اما استفاده از دستبندها به کهن ترین تمدن های بشریت بر می گردد. در گذشته های بسیار دور بشر از چیزهای مختلفی مانند: عاج فیل، چرم، استخوان، چوب، فلزات و سنگ های قیمتی برای ساخت دستبند بهره می گرفت و هر کدام از دستبندهای ساخته شده را با توجه به کابردی های آنها همچون: نماد های دینی و مذهبی، نشانی از مقام سیاسی و اجتماعی، نشان شجاعت و ... مورد استفاده قرار می داده است.

در حال حاضر نیز این اکسسوری های کاربردی رنگ و بویی متفاوت دارند، دستبند طلا امروزه به یکی از مهم ترین اجزای نیم ست ها و سرویس های طلا بدل گشته اند. این اکسسوری ها در انواع مختلفی ساخته شده و می توان آن ها را با استایل های مختلف در مهمانی ها، اجتماع و مکان های دیگر استفاده کرد.

سبک طلا

همانطور که می دانید در حال حاضر سبک و استایل های مختلفی وجود داشته که برای هر کدام از آن ها می بایست اکسسوری خاصی را به کار برد. همین مسئله نیز موجب شده بسیاری از سازندگان زیورآلات و اکسسوری مانند فروشگاه طلا یاسمین گلد انواع مختلفی از این اکسسوری را برای به کار بردن در سبک های مختلف استایل ساخته و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

حال اگر می خواهید بدانید در یاسمین گلد چه نوع دستبندهایی ساخته می شود و هر کدام از آن ها برای چه سبک و استایلی مناسب اند ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مهم ترین فاکتورها در انتخاب دستبند

با توجه به موارد عنوان شده، انتخاب دستبند بر اساس معیار های متفاوتی امکان پذیر است که شامل موارد زیر می باشد:

کاربرد دستبند طلا

کاربرد و محیطی که قرار است دستبند را در آن مکان مورد استفاده قرار دهید بسیار مهم است. برای مثال به هیچ عنوان دستبد های بزرگ برای محیط های کاری مناسب نیستند چرا که وزن زیادی داشته و علاوه بر داشتن قیمت بالا، دست شما را در فعالیت روزانه خسته می کند. چنین دستبندهایی برای مهمانی ها و دورهمی هایی با مدت زمان کوتاه مناسب اند. بنابراین در هر مکانی با توجه به کاربرد و فضای حاکم بر آن باید مناسب ترین انتخاب را در اکسسوری خود داشته باشید.

نوع دستبند طلا

برخلاف گذشته که تنها النگوهای بسیار بزرگ و بدون قفل مد بودند امروزه انواع مختلفی از این اکسسوری برای سبک های مختلف سلیقه و استایل وجود دارند. فروشگاه طلای یاسمین گلد نیز انواع مختلفی از دستبند ها را مانند دستبندهای نیمه باز، دستبند های النگویی و دستبند های زنجیری تولید می کند.

سبک دستبند

هر کدام از این دستبند ها می تواند خاصیت خود را داشته باشد برای مثال دستبند های زنجیری به علت داشتن قفل از انعطاف بسیار زیادی برخوردارند. به علاوه النگوهای نیمه باز (بنگل طلا) با توجه به طراحی شان محبوبیت زیادی دارند. حالت نیمه باز این دستبند ها اجازه می دهد به راحتی آن ها را تغییر سایز داده و هم برای مچ و هم برای بازو از آن استفاده کرد.

سایز دستبند طلا

نکته دیگری که هنگام انتخاب دستبند باید به آن دقت شود سایز دستبند می باشد. البته طلای یاسمین گلد با ارائه دستبندهای مختلف در انواع زنجیری و نیمه باز این امکان را فراهم کرده تا افراد به راحتی بتوانند سایز دستبندها را تغییر داده و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

اما به طور کلی اگر دستبند شما تنگ باشد موجب التهاب و درد در ناحیه استفاده شده می گردد، اگر دستبند گشاد باشد امکان گم شدن آن بسیار زیاد است. بنابراین به طور تقریبی دستبند باید به اندازه یک انگشت از مچ دست شما فاصله داشته باشد.

جنس دستبند طلا

جنس دستبند یکی از مهم ترین مسائلی است که هنگام خرید باید به آن توجه شود، برای این منظور جنس دستبند باید با توجه به رنگ پوست انتخاب شود. به طور کلی تناژ پوستی در انتخاب اکسسوری تاثیر زیادی دارد. برای مثال پوست هایی با تناژ رنگی گرم باید از فلزاتی چون طلای زرد و تناژهای رنگی سرد باید از نقره یا طلای سفید استفاده کنند. تناژهای رنگی خنثی نیز می تواند از ترکیب این دو بهره بگیرند. البته با وجود پیشرفت هایی که در صنعت طلا سازی صورت گرفته، شما می توانید انواع دستبند های طلا را در ترکیب رنگی متفاوت خریداری نمایید.

جواهرات به کار رفته در ساخت دستبند

سنگ های قدیمی از رایج ترین وسایلی اند که برای ساخت اکسسوری مخصوصا دستبند استفاده می شوند. در انتخاب این جواهرات نیز در نظر گرفتن تناژ پوستی اهمیت بسیاری دارد، برای مثال رنگ پوست هایی با تناژ گرم می توانند از جواهرات فیروزه ای، نارنجی، قهوه ای، مرجانی و سرخ استفاده کنند. اما رنگ پوست هایی با تناژ سرد بهتر است جواهراتی چون ارغوانی، سبز، بنفش و آبی را مورد استفاده قرار دهند.

جواهرات دستبند

لازم به ذکر است سنگ هایی چون الماس هیچ محدودیتی در استفاده نداشته و می توانند جزو اکسسوری هایی باشند که برای سبک های مختلف استایل و تناژهای پوستی مختلف مناسب اند.

همچنین مرواریدها نیز از جمله جواهرات پر کاربرد در ساخت اکسسوری بوده که استفاده از آن ها در استایل های مختلف محبوبیت بسیار زیادی دارد. دستبندهای زنجیری مرواریدی جزو زیباترین اکسسوری هایی است که می توان در مهمانی ها با لباس شب استفاده کرد.

انتخاب دستبند با توجه به جنسیت

یکی از مسائل روز دنیا استفاده از استایل های مختلف برای خانوم ها و آقایان می باشد. در حال حاضر سبک استایل تغییرات بسیاری داشته و به هیچ عنوان جنسیت در این زمینه مطرح نیست. لذا آقایان نیز می توانند همچون خانوم ها از اکسسوری های مختلفی مانند: دستبندها، گوشواره، گردنبند و ... بدون هیچگونه محدودیتی بهره بگیرند. دستبند می تواند زیباترین هدیه برای یک آقای جنتلمن باشد که در اشکال متفاوت طراحی می شود.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم همه چیز درباره انتخاب دستبند را به شما عزیزان ارائه کنیم، البته که مسائل دیگری نیز در این زمینه موجود هستند که این محتوا گنجایش بحث در آن ها را ندارد. اما همانطور که در بالا با فروشگاه عرضه طلا و جواهرات یاسمین گلد آشنا شدید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب دستبند یا خرید اکسسوری های مختلف به آن ها مراجعه نمایید.

نظر خود را بیان کنید