نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا

نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا

نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا (خرید، قیمت، طرح، سایز)

نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا را در این مقاله از گالری طلای یاسمینه گلد به شما ارائه می دهیم تا با مطالعه آن اطلاعات کافی و لازم را در هنگام خرید انگشتر طلا به دست آورید.

اولین نکته مهمی که هنگام خرید طلا بایستی به آن توجه داشت عیار آن است. عیار طلا در واقع همان واحد اندازه گیری فلز قیمتی طلا بوده که میزان خالص بودن آلیاژ آن را نشان می دهد؛ بنابراین هر قطعه طلا مانند انگشتر، گردنبند و... دارای عیار مشخصی هستند؛ در نتیجه دسته بندی طلا را از مجموع ۲۴ واحد محاسبه می کنند.

برای مثال انگشترهای طلایی که عیار ۱۰را دارند شامل ۴۲درصد فلز طلا هستند؛ یعنی عدد ۱۰بر عدد ۲۴تقسیم می شود که قسمت باقی مانده آن را فلزاتی مانند: روی، نیکل و غیره تشکیل می دهند. بنابراین هر چه عدد عیار طلا بالاتر باشد و به ۲۴نزدیک تر شود خالص بودن فلز طلا نیز بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید که حتی شمش‌ هایی که با عیار ۲۴یا ۹۹۹.۹درصد خالصی نیز خرید و فروش می شوند دارای یک صدم درصد ناخالصی احتمالی هستند و طبیعتا هر چقدر میزان عیار طلا بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

در زمان خرید طلا و پرسش در مورد عیار آن توجه داشته باشید که دوام طلای خالص با بالا رفتن عیار طلا رابطه عکس دارد؛ بدین صورت که هر چقدر طلا خالص باشد فلز آن نرم ‌تر و منعطف ‌تر است و سختی کمتری دارد. بنابراین هنگامی که عیار انگشتر طلا نیز پایین بیاید دوام و سختی بیشتری را شامل خواهد شد.

توجه به نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا که در ادامه عنوان شده است می تواند راهنمای بسیار خوبی در هنگام انتخاب طلا باشد که شامل موارد زیر می باشد:

توجه به مدل انگشتان دست و طرح انگشتر

نخستین نکته مهم و ضروری در هنگام خرید انگشتر طلا توجه به مدل انگشتان دست و همچنین طرح انگشتر است که می تواند بر اساس فرم انگشت ها و شکل آنها شامل گزینه های انتخابی مختلفی باشد که به شرح ذیل است:

به عنوان مثال در صورتی که انگشتان کشیده و بلندی دارید بهتر است که انگشتر ظریف و طراحی شده با نگین های کوچک را انتخاب کنید.

همچنین انگشترهایی که دارای نگین لوزی شکل هستند و یا طرح های اشک مانند دارند برای دستانی با انگشتان کوتاه مناسب است. علاوه بر موارد فوق انگشترهای تزیین شده با نگین های مستطیل شکل نیز مناسب دستان بزرگ و انگشتان پر است.

تناسب سایز انگشتر با انگشتان دست

نکته حائز اهمیت بعدی توجه به سایز انگشتر و متناسب بودن آن با انگشت دست است که به عنوان یکی از مهم‌ ترین پارامترها هنگام خرید انگشتر طلا محسوب می شود. به عنوان مثال انگشترهای کوچکی که مناسب با سایز انگشت دست نیستند موجب متورم شدن و وارد آمدن فشار زیاد به انگشتان دست خواهند شد. از طرفی نیز انگشترهایی که سایز بزرگ تری نسبت به انگشتان دست دارند صد در صد در معرض گم شدن قرار خواهند گرفت.

به همین علت بایستی در هنگام خرید انگشتر طلا دقت و آرامش را چاشنی کرده تا بتوان با در نظر گرفتن این نکات یک انتخاب مناسب و یک خرید عالی را رقم زد.

توجه به صاف بودن قسمت داخلی انگشتر

در بیشتر مواقع هنگام خرید انگشتر طلا توجه به زیبایی و چشم نوازی آن و دیگر زیورآلات موجب غافل شدن خریداران نسبت به برخی موارد جزئی مانند: عدم صاف بودن قسمت های داخلی و یا تراش خورده انگشتر خواهد شد که این مورد ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

در صورتی که تمایل دارید به شکل روزمره و دائم از انگشتر طلا استفاده کنید پیشنهاد می کنیم مدل های یک تکه را انتخاب نمایید؛ چرا که انگشترهایی که در قسمت داخلی دارای ناهمواری و ناصافی هستند سبب بر جای گذاشتن زخم بر روی انگشتان خواهند شد.

توجه به پایه انگشتر بر اساس سلیقه

از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید انگشتر طلا باید به آن توجه داشت انتخاب متناسب پایه انگشتر بر اساس سلیقه است.

با توجه به این که پایه های انگشترهای طلا برای نگهداری نگین آنها طراحی شده ‌اند از این رو به دلیل وجود سلیقه متفاوت مشتریان دارای انواع مختلفی از جمله خوشه ای، بالرین، کانالی، دیواره دار و... هستند که در هنگام خرید قابل انتخاب خواهند بود.

دقت به رنگ انگشتر در زمان خرید

با پیشرفت صنعت طلا سازی رنگ های مختلفی برای طلا و زیورآلات توسط طراحان به وجود آمده که خریدار می تواند بر اساس سلیقه و معیارهای گوناگون مانند رنگ پوست و یا نوع لباس خود یکی از آنها را انتخاب کرده و خریداری نماید.

انواع رنگ طلا به شرح زیر است:

طلای زرد رنگ برای پوست هایی که دارای تناژ رنگی برنز هستند مناسب خواهد بود. همچنین افرادی که دارای پوست سفید می باشند بهتر است که از طلای سفید رنگ استفاده کنند. به علاوه اینکه افرادی که دارای پوست های گندمی هستند می توانند انگشترهای ساخته شده از طلای رزگلد را انتخاب نمایند.

البته این انتخاب ها دارای قاعده نیستند و افراد می ‌توانند بر اساس نوع پوشش و سلیقه خود هر رنگ طلا را خریداری کنند.

فاکتورهای تعیین قیمت انگشتر طلا در هنگام خرید

فاکتورهای زیادی در قیمت انگشتر طلا هنگام خرید آن موثر هستند که عبارتند از:

  • وزن انگشتر
  • سنگ و نگین استفاده شده در آن
  • نو بودن و اصطلاحاً بدون اجرت بودن طلا
  • اجرت ساخت
  • عیار طلا
  • قیمت طلا بر اساس نرخ روز

نکته پایانی

همان گونه که مطالعه کردید نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا به صورت مختصر و کاملاً شفاف بیان شده است. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید به وب سایت www.yasminegold.ir مراجعه نموده و پس از کسب مشاوره نسبت به خرید اقدام فرمایید.

نظر خود را بیان کنید