نکات مهم خرید طلا

نکات مهم خرید طلا

نکات مهم خرید طلا

نکات مهم خرید طلا به دلیل چالشی بودن آن بسیار اهمیت دارد که موجب می شود تا در زمان خرید رعایت این نکات الزامی باشد. توجه داشته باشید که در صورت عدم توجه به این نکات مهم با مشکل مواجه خواهید شد و در مقابل نیز رعایت آنها امکان بروز اشتباهات احتمالی در پروسه خرید طلا را کاهش خواهد داد.

به همین علت در این مطلب که از گالری طلا یاسمین گلد ارائه شده به بررسی چندین نکته مهم در هنگام خرید طلا پرداخته ایم که به شرح زیر می باشند:

 اجتناب از خرید طلای ناقص

نکته حائز اهمیتی که در هنگام خرید طلا باید به آن توجه شود اجتناب از خرید کالای ناقص است. گاها در هنگام خرید طلا پیش می آید که کالای خریداری شده دارای نقص کوچکی باشد اما پیش از خرید نهایی بایستی نسبت به این مورد مطمئن شد؛ چرا که برخی از فروشندگان اجناس فروخته شده خود را تعویض و یا پس نمی گیرند و در زمان خرید می بایست حتما این مورد را از فروشنده جویا شوید تا در صورت بروز مشکل بتوانید طلای مخدوش یا معیوب را به راحتی مرجوع و یا تعویض نمایید.

 خرید طلای اصل یا شناسنامه دار

در هنگام خرید طلا در صورتی که کالای انتخابی شما به دست زرگرهای حرفه ای طراحی شده و یا دارای شناسنامه باشد بدین معنی خواهد بود که خریدار، طلایی با کیفیت اصلی یا شناسنامه دار را خریداری کرده است و نگرانی و دغدغه ای بابت این مساله نخواهد داشت.

 توجه به عیار طلا

یکی دیگر از نکات مهم خرید طلا توجه به عیار آن است. به عبارت دیگر عیار طلا نشان دهنده خالص بودن آن و عدم وجود ناخالصی های موجود در طلا می باشد؛ بنابراین در هنگام خرید بایستی عیار طلای خریداری شده را با گفته های فروشنده مطابقت دهید.

عیار طلا

در این مورد بایستی متذکر شویم که هر چقدر عیار طلا بالا باشد قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود؛ البته که برای اطمینان حاصل کردن از عیار طلا می توانید نشان حک شده عیار را بر روی بدنه طلا مشاهده کرده تا نسبت به صحت آن مطمئن شوید.

خرید طلای دست دوم به عنوان پس انداز

برخی از افراد خرید طلای دست دوم را به عنوان نوعی پس انداز برای خود نظر می گیرند چرا که با خرید طلای دست دوم نیازی به پرداخت اجرت کالا وجود ندارد و تنها مبلغ اندکی بابت مالیات بر ارزش افزوده از خریدار دریافت می شود که این خود می ‌تواند نوعی سرمایه گذاری مثبت در خرید طلا باشد. البته در هنگام خرید طلای دست دوم بایستی تمامی دقت و توجه خود را نسبت به صحت و سلامت طلای خریداری شده به کار گیرید.

اهمیت وزن طلا به عنوان یکی از نکات مهم خرید طلا

وزن طلا یکی دیگر از موارد مهمی است که در قیمت نهایی آن تاثیر گذار می باشد. با توجه به این که خرید و فروش طلا بر اساس گرم آن صورت می گیرد از این رو هر چقدر وزن طلای انتخابی بالاتر باشد قیمت آن نیز به تبع گران تر خواهد بود.

وزن طلا

البته بهتر است برای استفاده روزانه و مداوم کمی ولخرجی کرده و از طلاهای ضخیم و سنگین تر استفاده کنید؛ چرا که به مرور زمان امکان آسیب رسیدن به طلا کمتر بوده و در نتیجه نیازی به تعویض مداوم آن نخواهد بود. همچنین به دلیل وجود نوسانات قیمت طلا در بازار، متحمل ضرر نخواهید شد.

 توجه به پارامتر رنگ به عنوان یکی از نکات مهم خرید طلا

از قدیم الایام اکثر مردم طلا را با رنگ زرد می شناختند اما با گسترش صنعت جواهرسازی و طلاسازی رنگ این فلز گران قیمت نیز دست خوش تغییراتی شده تا مناسب سلیقه های مختلف باشد.

برخی از رنگ های موجود در بازار طلا شامل رنگ های: سفید، رزگلد، قلم کاری شده سیاه، قهوه ای، سبز و آبی هستند که با استفاده از تکنیک های خاص و آب کاری های حرفه ای رنگ زرد طلایی فلز طلا را به رنگ های نام برده شده تغییر می دهند.

 عدم تعجیل در خرید طلا

اگر قصد خرید طلا را دارید پیشنهاد می کنیم که از چندین گالری دیدن کنید و مدل مورد نظر و دلخواه خود را پس از جستجوی کافی بیابید. در این صورت دیگر دچار شک و شبهه نخواهید شد چرا که پس از جستجوی بسیار طلای ایده آل و مورد علاقه خود را یافته اید و نسبت به انتخاب و خرید آن مطمئن هستید.

دریافت فاکتور از فروشنده

فاکتور فروش طلا در هنگام فروختن آن ضروری و لازم است؛ بنابراین در هنگام خرید طلا بایستی فاکتور طلای خریداری شده را از فروشنده دریافت نمایید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. از دیگر دلایل دریافت فاکتور طلا از فروشنده اثبات مالکیت طلا در زمان به سرقت رفاتن آن است.

 اجرت ساخت طلا

یکی از نکات مهم که در هنگام خرید طلا حائز اهمیت است اجرت ساخت آن می باشد؛ چرا که اجرت ساخت طلا به عنوان مبلغی مازاد بر روی قیمت نهایی طلا و جواهر به شمار می آید.

اجرت طلا

منظور از اجرت ساخت طلا پرداخت دستمزدی می باشد که بابت وقت و انرژی صرف شده توسط طلاساز برای ایجاد ظریف کاری ها و تراش های موجود بر روی قطعات طلا صورت گرفته است. البته که این مورد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به خریدار ارائه می گردد و در فاکتور خرید نیز آن را قید می کنند.

اما در نظر داشته اشید که شرایط در بازار خرید و فروش طلا به گونه ای فراهم شده تا افراد بتوانند طلای بدون اجرت را که تحت عنوان طلای دست دوم به فروش می رسد خریداری کنند و یا طلاهایی را انتخاب نمایند که اجرت ساخت کمتری دارند؛ بنابراین با پرداخت هزینه کمتر طلای مورد نظر خود را دریافت خواهند کرد.

 اجتناب از خرید طلای نگین دار و سنگ دار

در صورت انتخاب طلا و زیورآلات نگین دار بایستی توجه داشته باشید که اگر سنگ های به کار رفته بر روی آن فاقد هرگونه ارزش و قیمت باشند در هنگام فروش دچار ضرر و زیان خواهید شد؛ چرا که در هنگام خرید طلا نگین ها و سنگ های موجود بر روی طلا را محاسبه و به نرخ روز قیمت گذاری می کنند.

خرید طلا

بنابراین اگر تمایل دارید طلا را به عنوان سرمایه گذاری و پس انداز خریداری و استفاده کنید بهتر است که طلاهای فاقد نگین را انتخاب نمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز به پس انداز خرید سکه را جایگزینی برای خرید طلا در نظر بگیرید.

 توجه به نوسانات قیمت طلا

با وجود نوسانات قیمت طلا در بازار که به دلیل سیاست های اقتصادی و همچنین نوسانات قیمت بنزین و ارز صورت می گیرد بهتر است در ایامی که خرید و فروش طلا تقاضای کمتری دارد و یا دارای افت قیمت می باشد نسبت به خرید طلا اقدام کنید.

خرید طلا از گالری یاسمین گلد

اگر می خواهید که در هنگام خرید طلا دچار سردرگمی و یا اصطلاحاً فریب نشوید پیشنهاد می کنیم که از طلا فروشی های معتبر و قدیمی که در این زمینه فعالیت داشته و دارای پروانه کسب هستند خرید نمایید. البته این امکان وجود دارد تا در زمان خرید طلا و به منظور جلوگیری از کلاهبرداری از یک فرد متخصص که در زمینه سنگ شناسی آگاه است کمک بگیرید.

گالری طلا یاسمین گلد از جمله فروشگاه های معتبری است که بهترین و زیباترین زیورآلات و طلاهای با کیفیت و اجرت مناسب را در فروشگاه اینترنتی و حضوری خود دارا بوده و خریداران را با ارائه راهنمایی لازم یاری خواهد کرد تا یک خرید ایده آل و مناسب داشته باشند.

نظر خود را بیان کنید