نکات مهم انتخاب اکسسوری طلا

نکات مهم انتخاب اکسسوری طلا

نکات ظریف انتخاب اکسسوری طلا

در بین جواهرات، اکسسوری طلا هرگز از دنیای مد خارج نشده است. فلز ارزشمند طلا قرن هاست که برای بازتاب شخصیت و سبک زندگی افراد، به ویژه توسط زنان استفاده می­شود. اکسسوری طلا در میلیون­‌ها سبک و مدل مختلف از گذشته تولید شده و در طول سالیان متمادی ارزش خود را از دست نداده است. این نوع اکسسوری با درخشش و ظاهر زیبایی که دارد، بیشترین استقبال را در میان عام مردم دارد. در این مقاله، یاسمین گلد برای راهنمایی شما به بررسی نکات ظریف انتخاب اکسسوری طلا پرداخته ایم.

خلوص طلا را بسنجید.

خلوص طلا با عیار مشخص می­شود، به طوری که طلای 24 عیار 99.9٪ خالص و طلای 22 عیار 92٪ خالص است. هر عیار طلا معادل 4.2 درصد طلای خالص است که یعنی طلای 14 و 18 عیار به ترتیب فقط 58.33 و 75 درصد طلای خالص دارند. طلای 24 عیار برای ساخت اکسسوری مناسب نیست، به همین دلیل جواهرسازان از طلای 14، 18 یا 22 عیار استفاده می­کنند. خرید اکسسوری طلا بدون بررسی خلوص آن حرکتی بسیار اشتباه است؛ چرا که امکان دارد برخی فروشندگان از ناآگاهی شما سوء استفاده کنند.

انتخاب اکسسوری با توجه به رنگ پوست

جواهراتی مانند گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر در رنگ‌‌های مختلفی وجود دارند؛ اما رایج‌ترین آن‌ها طلا با رنگ سفید و زرد است. در ادامه به نکات ظریف انتخاب اکسسوری طلا با توجه به رنگ پوست اشاره کرده ایم.

different types of skin color

ته رنگ پوست خود را مشخص کنید.

ته رنگ پوست به سه نوع مختلف تقسیم می­شود:

  • سرد
  • خنثی
  • گرم

اولین قدم آن است که مشخص کنید پوست شما چه ته رنگی دارد. به رگ­ های مچ دست خود نگاهی بیندازید. اگر مایل به آبی یا بنفش به نظر می­رسند، به این معنی است که شما ته رنگ سردی دارید. اگر رگ‌های شما سبز آبی به نظر می‌رسند، به این معنی است که ته رنگ خنثی دارید. اگر رگ­ های شما سبز یا زیتونی به نظر می­رسند، به این معنی است که ته رنگ گرمی دارید. به یاد داشته باشید، ممکن است شما و دوستتان رنگ پوست مشابهی داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که ته رنگ پوست شما یکسان است.

به واکنش پوست خود در برابر نور خورشید دقت کنید.

برای اطمینان از اینکه ته رنگ مناسب پوست را برای خود شناسایی کرده­ اید، به این دقت کنید که پوست شما به نور خورشید چگونه واکنش نشان می­دهد. افرادی که ته رنگ سرد دارند، پوست­شان زیر نور خورشید می­سوزد؛ اما به راحتی برنزه نمی­شود. کسانی که ته رنگ گرم دارند، پوست­شان به راحتی برنزه می­شود. افرادی که ته رنگ خنثی دارند، اساسا به این معنی است که بین دو رنگ سرد و گرم قرار دارند. بعضی از قسمت­ های پوست این افراد بیشتر از اینکه برنزه شود می­سوزد و بالعکس.

رنگ مناسب اکسسوری طلا خود را انتخاب کنید.

در این بخش به نکات ظریف انتخاب اکسسوری طلا با توجه به رنگ آن می­پردازیم. فلزات روشن یا سفید مانند طلا سفید، روی پوست افرادی که ته رنگ سرد دارند، جذاب به نظر می­رسند. اکسسوری مایل به زرد مانند طلا زرد باعث می­شود افرادی که ته رنگ پوست گرم دارند، درخشان به نظر برسند! برای کسانی که ته رنگ پوست خنثی دارند هردو رنگ طلا مناسب است.

به استایل خود توجه کنید.

شما باید قبل از خرید اکسسوری طلا و انتخاب آن سبک پوشش خود را دقیق بررسی کنید. به لباس­ های کمد خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چه سبک لباسی دارید. دقت کنید لباس­ های شما بیشتر به چه سبکی(رسمی، اسپرت، کلاسیک و...) گرایش دارند. اکسسوری طلا باید مکمل لباس و سبک پوششی شما باشد. لازم بذکر است که تمامی گوشواره طلا، دستبند طلا، گردنبند طلا و انگشتر طلا طراحی شده توسط طراحان یاسمین گلد، قابل استفاده در هر دو مکان رسمی و غیررسمی می باشد.

از ست اکسسوری با سایز بزرگ استفاده نکنید.

از جمله نکات ظریف انتخاب اکسسوری طلا توجه به سایز آن است. برخی از افراد بر این باورند که برای انتخاب اکسسوری همیشه باید از ست کامل گوشواره، دستبند، گردنبند و انگشتر استفاده کنند، اما این تنها زمانی صادق است که اندازه این اکسسوری‌ها کوچک و ظریف باشد. به عنوان مثال، اگر گردنبندی که انتخاب می­کنید بسیار بزرگ باشد، استفاده از دستبند، انگشتر و گوشواره به طور همزمان چندان جالب و جذاب نیست. اما فراموش نکنید که اگر شما به استایل های ماکسیمال علاقه بخصوصی دارید و سبک پوشش شما به این صورت است; هیچ مانعی برای استفاده از اکسسوری های بزرگ وجود ندارد.

yasmine maximal

بودجه خود را تعیین کنید

انواع اکسسوری طلا دارای طیف قیمتی گسترده‌­ای هستند. از آنجایی که قیمت طلا روزانه در نوسان است، باید قبل از هر اقدامی، قیمت طلا را بررسی کنید. اکسسوری­‌های طلا بر حسب وزن به فروش می­رسند و جواهرات سنگین ­تر قیمت بیشتری دارند. اکسسوری­ هایی که در طراحی و ساخت آن ها از سنگ های قیمتی مانند الماس، زمرد جیبسون یا طبیعی، یاقوت و ... استفاده شده است; به طبع گران تر و ارزشمند ترخواهند بود. برخی از سنگ ها همانند سنگ کوبیک زیرکونیا در دسته سنگ های نیمه قیمتی قرار می گیرند.

مطمئن شوید که اکسسوری طلا شما اصل باشد.

یکی از چالش­‌های خرید طلا، شناخت طلا اصل از تقلبی است. گاهی اوقات فروشندگان به جای طلای اصلی، طلای تقلبی را به خریداران می­فروشند. یکی از راه­‌های تشخیص طلای تقلبی، مشاهده اعداد و کدهای حک شده روی آن است. این کدها بر روی طلا حک می­شوند تا اطلاعات کاملی از محصول در اختیار خریداران و فروشندگان قرار دهند. اگر طلا را بررسی کردید و متوجه شدید که یکی از کدهای375، 500، 999، 958، 916، 750، 585 و 583 روی آن حک شده است، مطمئن باشید اکسسوری که در دست دارید از جنس طلا است. توجه به این نکات در هنگام تهیه اکسسوری طلا، برای داشتن خریدی مطمئن، لازم و ضروری است. در ضمن هنگام خرید اکسسوری طلا، مطمئن شوید که جواهرساز شما گارانتی فروش را در اختیار شما قرار می­دهد. گارانتی هرگونه نقص در ساخت را پوشش می­دهد.

فرم بدن شما باید متناسب با اکسسوری باشد.

مدل اکسسوری را با توجه به اندام خود انتخاب کنید. اگر اندامتان گلابی شکل است، بهتر است از استایل کلاسیک و اکسسوری با ظرافت­های خاص استفاده کنید. نمونه ­ای از بهترین ترکیب اکسسوری برای استایل­‌های کلاسیک، ترکیب لباس های ساده با گردنبندهای دارای مروارید است. در هنگام خرید انگشتر طلا دقت داشته باشید که اگر انگشتان دست شما کوتاه است انگشتر هایی با طراحی کشیده و یا نگین های اشکی قطع انگشت شما را کشیده تر نشان می‌دهد.

انگشتر جسیکا

توجه داشته باشید که اگر گردنتان بلند است، می­توانید گردنبند طلا با تزئین مروارید به دور گردن خود آویزان کنید؛ اما اگر گردن کوتاهی دارید پیشنهاد می­کنیم گردنبندهای ظریف خریداری کنید و یا از گوشواره طلا اسپارکل طرح آویز استفاده کنید تا کشیده تر به نظر برسید. اگر استایل شما مطابق مد روز نیست، بهتر است لباس، شلوار جین و امثال آن را با اکسسوری­‌های اسپرت و دستبندهای غیرسنتی که از قانون خاصی پیروی نمی­کنند، بپوشید. و البته به این مورد دقت کنید که اگر مچ دست نازکی دارید، خرید دستبند طلا بزرگ انتخاب مناسبی برای شما نیست. از طرف دیگر، اگر اندام درشتی دارید، یک دستبند کوچک و ظریف به سختی در دست شما دیده خواهد شد. هنگام انتخاب اکسسوری طلا، همیشه تناسب را در نظر بگیرید؛ تا زمانی که از این اصول پیروی کنید، همیشه شیک و منحصر به فرد جلوه خواهید کرد.

خریدی بی نقص با توجه به نکات ظریف انتخاب اکسسوری طلا

هر نوع اکسسوری­ همیشه مکمل سبک پوشش و ظاهر شما هستند. هرچه ظرافت بیشتری در انتخاب اکسسوری خود داشته باشید، خاص ­تر و شیک تر خواهید بود. اگر اکسسوری طلا به درستی انتخاب شوند، می­توانند یک استایل ساده را به استایلی بسیار چشمگیر و جذاب تبدیل کنند؛ از این رو در این مقاله با هدف کمک به شما عزیزان برای داشتن خریدی مطمئن به نکات ظریف انتخاب اکسسوری طلا به طور دقیق اشاره شد.

جهت خرید انواع زیورآلات طلا کلیک کنید.

نظر خود را بیان کنید